2018-2019 eğitim öğretim yılı sene başı seminer döneminde İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde her kademeden tüm öğretmenlerimize yönelik eğitimler düzenlendi. Bakanlık tarafından belirlenen program ve saatlerin dışında kalan süreçler için alınan kaymakamlık olurları ile okul öncesi ve ilkokul öğretmenlerimiz mantık soruları ve zeka oyunları eğitimi alırken, ortaokul ve lise öğretmenlerimiz de öncüllü ve ardıllı soru yazma eğitimine tabi tutuldu. Ortaokul öğretmenlerimizin eğitimlerinin tamamlanmasının ardından bu eğitimlere lise öğretmenlerimizin soru yazma eğitimi ile devam edildi.
10-11-12 Eylül tarihleri arasında İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Konferans Salonu’nda düzenlenen eğitim, ilçemiz Salur Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğretmenleri Didem ÖZTÜRK ve Ümit TANIR tarafından verildi. İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından verilen ölçme ve değerlendirme uygulamaları kursu, düşünce yönetimi kursu; bakanlık tarafından verilen öğretim programları güncelleme çalışmaları ile ölçme değerlendirme çalışmalarına katılan öğretmenlerimiz bu konularda edindikleri bilgileri meslektaşlarına büyük bir özveri ile aktardılar. Eğitimin ilk gününde ölçme ve değerlendirme nedir, nerelerde kullanılır, Bloom taksonomisinin içeriğinde neler bulunur, öncüllü ve ardıllı soru denildiğinde akla ne gelmelidir ve bu sorular nasıl kullanılır gibi konular üzerine konuşulup teorik bir süreçten geçildi. İkinci gün öğretmenlerden bilgisayarlarını getirmeleri istendi ve bir önceki gün öğrendikleri soru tiplerine dair kendi branş, içerik ve kazanımlarına göre sorular oluşturmaları sağlandı. Adeta bir grup çalışması şeklinde geçen eğitimde öğretmenler kendi zümreleri ile fikir alışverişinde bulunarak öğrendikleri soru tiplerine uygun sorular oluşturmaya çalıştı. Eğitimin son gününde ise meydana getirdikleri ürünler olan sorularını diğer gruplarla paylaştılar. Soru paylaşımı esnasında öğretmenler, diğer zümrelerdeki öğretmenlerin öncüllü ardıllı soru yaklaşımına bakış açılarını görme fırsatını buldular.
Eğitimin sonunda İlçe Milli Eğitim Müdürü Yüksel DEMİR, değişen sınav sistemleri ve güncellenen eğitim modelleri nedeniyle eğitimde kaliteyi artırmak ve niteliği geliştirmek için geleneksel eğitime dayalı soru kalıplarının yerine güncel soru kalıplarını kullanmanın önemine değinmiştir. DEMİR, üç gün süren ve içerik olarak oldukça yoğun olan bu eğitimi veren eğitimci öğretmenlerimize emeklerinden dolayı teşekkür etti.