ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİ SORU YAZMA EĞİTİMİNDE BULUŞTU
396
16:35
20.09.2018

2018-2019 eğitim öğretim yılı başlangıcı seminer döneminde öğretmenlerimiz birbirinden farklı ve keyifli eğitimlerle dolu bir süreç geçirdi. Bakanlık tarafından belirlenen program ve saatlerin dışında kalan süreçler için alınan kaymakamlık olurları ile okul öncesi ve ilkokul öğretmenlerimiz mantık soruları ve zeka oyunları eğitimi alırken, ortaokul ve lise öğretmenlerimiz de öncüllü ve ardıllı soru yazma eğitimine tabi tutuldu. Bu eğitimlere ortaokul öğretmenlerimizin soru yazma eğitimi ile başlandı.

5-6-7 Eylül tarihleri arasında İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü toplantı salonunda düzenlenen eğitim, ilçemiz Salur Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğretmenleri Didem ÖZTÜRK ve Ümit TANIR tarafından verildi. İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından verilen ölçme ve değerlendirme uygulamaları kursu, düşünce yönetimi kursu; bakanlık tarafından verilen öğretim programları güncelleme çalışmaları ile ölçme değerlendirme çalışmalarına katılan öğretmenlerimiz bu konularda edindikleri bilgileri ilçemiz öğretmenlerine aktardı. Eğitimin ilk gününde ölçme ve değerlendirme nedir, nerelerde kullanılır, Bloom taksonomisinin içeriğinde neler bulunur, öncüllü ve ardıllı soru ne anlama gelir ve nasıl kullanılır gibi sorulara cevap aranıp teorik bir süreçten geçildi. İkinci gün, öğretmenlerden bilgisayarlarını getirmeleri istendi ve bir önceki gün öğrendikleri soru tiplerine dair kendi branş, içerik ve kazanımlarına göre sorular oluşturmaları sağlandı. Adeta bir grup çalışması şeklinde geçen eğitimde öğretmenler kendi zümreleri ile fikir alışverişinde bulunarak öğrendikleri soru tiplerine uygun sorular oluşturmaya çalıştı. Eğitimin son gününde ise meydana getirdikleri ürünler olan sorularını diğer gruplarla paylaştılar. Soru paylaşımı esnasında öğretmenler, diğer zümrelerdeki öğretmenlerin öncüllü ardıllı soru yaklaşımına bakış açılarını görme fırsatı bulmuş oldular.

 

Eğitimin sonunda İlçe Milli Eğitim Müdürü Yüksel DEMİR, değişen sınav sistemleri ve güncellenen eğitim modelleri nedeniyle eğitimde kaliteyi artırmak ve niteliği geliştirmek için geleneksel eğitime dayalı soru kalıplarının yerine güncel soru kalıplarını kullanmanın önemine değinmiştir. DEMİR, eğitimi veren ve bu süreçte yoğun bir çaba gösteren eğitimci öğretmenlerimize emeklerinden dolayı teşekkür etmiştir.

20-09-201820-09-201820-09-201820-09-201820-09-201820-09-201820-09-201820-09-201820-09-201820-09-201820-09-201820-09-2018

Yayın Tarihi: 20.09.2018